søndag den 3. april 2011

Turist i Atlanta

Hold da op hvor tiden flyver afsted. I dag er den 75. dag i Atlanta, og det betyder at jeg allerede har været her halvdelen af tiden. Tiden flyver afsted ikke mindst fordi der hele tiden sker ting omkring mig. Det er allerede snart en uge siden Søren tog tilbage til Barcelona og jeg har i den forløbne uge blandt andet været på konference i Providence, Rhode Island. Ja, der er nok at tage sig til. Derfor kommer her også en lidt forsinket fortælling om Søren og jeg som turister i Atlanta, for der er nok at se.

På en dejlig solrig marts-dag med 25 grader var vi i den botaniske have i Atlanta. Det var utrolig dejligt bare at gå rundt og nyde livet i smukke omgivelser.


Søren fik rig mulighed for at tage billeder.

I gift-shoppen kunne man købe et lille sæt med blomsterfrø (til børn). Sådan et måtte jeg naturligvis have, når jeg nu ikke kan få en rigtig have.

Sidst men ikke mindst var vi i Atlanta Aquarium, det er vist nok det største akvarium i USA, og det var godt nok også imponerende. Der var utrolig mange flotte fisk, og igen fik Søren rig mulighed for at bruge kameraet.
Søren klar med kameraet.



På vej hjem fra akvariet gik vi gennem Olympic Centenniel Park, hvor der står fire sten med alle vinderne fra OL i 1996 indgraveret. Det var sjovt at gå rundt og kigge på og huske tilbage på.
Danmarks Jern-Ladies

1 kommentar:

  1. Jeg kan særligt godt lide det sidste billede - Hamann var min barnepige en overgang, hendes mor var min håndboldtræner, og hendes far er (var?) klokker for kirken i Felsted, og var så flink at tage mig med op i klokketårnet engang (intet skummelt!) :-)

    SvarSlet