tirsdag den 10. maj 2011

Korweekend

Så blev det "endelig" mandag efter en hård men rigtig god weekend i musikkens tegn. Som nogle af jer måske har hørt fik jeg sneget mig med i Georgia Tech Chamber Choir, så jeg kunne synge med når de sammen med Atlantas Symfoniorkester skulle opføre "Distant Worlds". Det har været helt fantastisk og til tider også udfordrende at være med i, men jeg er virkelig glad for at jeg tog mig tid til det, på trods af et par uger med kor fire gange om ugen.

Distant Worlds er et noget specielt værk, da det er en samling af de bedste stykker fra Final Fantasy spilserien. Det kan vel egentlig sammenlignes lidt med filmmusik, og under koncerten var der da også hængt et stort lærred op, hvor der blev vist sekvenser fra spillene. Vi havde koncert både fredag og lørdag. Fredag var der 1200 mennesker og lørdag over 1700, så det var rimelig vildt at stå i et kor med kun 32 mennesker, og synge for så mange. Der ligger selvfølgelig allerede en del klip på youtube fra koncerten, f.eks. http://www.youtube.com/watch?v=utZtTRJvlL0, jeg er nummer 3 fra venstre, der stikker op over det hele :-).
Jeg tog også selv et par billeder fra prøverne, som I da heller ikke skal snydes for.

Før en af prøverne. Yderst til venstre står Tim og i midten Jerry (eller Doc som alle kalder ham), de to korledere vi har.

Et lille udsnit af salen og scenen.

Forrest går dirigenten Arnie Roth, der rejser rundt i hele verden med Distant Worlds koncerten.

Søndag skulle man så tro at jeg kunne slappe af, men synge kan man jo altid, så jeg havde meldt mig til at synge til bachelorernes og kandidaternes dimision. Vi skulle starte med at synge nationalmelodien og slutte med at synge Georgia Techs slagsang, hvad jeg ikke lige havde regnet med var at herimellem skulle de læse 2000 navne op og folk skulle have deres eksamensbeviser. Pu ha, det to dem 4 timer i alt, heldigvis skulle vi ikke være på scenen hele tiden. Endnu engang havde vi et stort publikum, selvom det nok ikke var os de var kommet for at høre denne gang :-). Det blev afholdt i Georgia Dome (hvor Altanta Falcons har hjemmebane), og jeg vil gætte på at der har været mindst 6000 mennesker. Så føler man sig altså lidt lille når man er 12 mennesker der skal synge. Her kommer også lige et par billeder derfra.

Fra Georgia Dome... det er meget stort!

I venteværelset. Buzz (Georgia Techs maskot) kom forbi, og så skulle vi da lige have et billede.

2 kommentarer:

  1. Wow hvor vildt at synge for så mange mennesker, sikke en udfordring - det lyder rigtig godt på klippet fra you tube :-) Det må have været rigtig spændende at være en del af. Det ser jo ud til,at du har det rigtig godt derovre og nyder det. Nu er der pludselig ikke så længe til, at I kommer hjem igen.

    SvarSlet
  2. Ja, tiden går bare rigtig hurtigt. Selvom det har være super godt herovre glæder jeg mig til at komme hjem til Danmark og Søren, og ikke mindst til at møde lille Selma :-)

    SvarSlet